Один із основних принципів, яких має дотримуватися громадський експерт при проведенні громадської експертизи діяльності органу виконавчої влади стверджує: “Якщо Ви не будете впливати на формування свого іміджу – він буде формувати сам себе!”. Роблячи корисну справу якісно і ефективно, обов’язково потрібно інформувати громадськість як про перебіг справи, так і про її проміжні та кінцеві результати.
Поки Ви як громадський експерт будете напружено працювати і відмовчуватися, “зберігаючи сили та найбільш цікаві речі до фінальної прес-конференції” – інформаційне поле регулярно заповнюватимуть як інші організації з їхніми подіями та новинами, так і місцева влада, бізнес тощо. Якщо місцева преса не буде у курсі справ по Вашій експертизі, то де гарантії, що журналісти повірять вашим аналітичним висновкам – хай навіть вони будуть феноменальні! – якщо раніше вони і знати не знали про Ваше існування, і не здогадувалися про „геніальних” експертів, що нині намагаються за півгодини підвести підсумки тримісячної роботи.
Незважаючи на те, наскільки суха та формальна (для когось) інформація, що Ви її отримали у результаті аналізу, її, по-перше, завжди можна зробити цікавою, а по-друге, якщо у вас вже геть зовсім немає часу / спеціалістів / натхнення обробляти факти, отримані у результаті експертизи, спробуйте на крайній випадок відіслати інформацію у ЗМІ навіть у такому вигляді, як писав Річард Р. Фалк, американський рекламний агент - треба ж газетам заповнювати порожнє місце поміж рекламою. У нашому випадку – треба ж газетам заповнювати порожнє місце поміж інформацією управління статистики та закликами від податкової „Задекларуйте доходи до 1-го квітня!”.
Повертаючись до того, про що ми з Вами говорили кілька абзаців тому, хочеться наголосити: перед початком проведення громадської експертизи сформуйте план медіа-підтримки проекту. З огляду на те, що різні компоненти можуть оптимально взаємодоповнювати одне одного у рамках однієї цілісної картини, давайте розпочнемо просто з переліку елементів: Розсилка прес-анонсів щодо початку експертизи Початкова прес-конференція
- Розсилка прес-релізів із результатами аналізу
- Коментарі (короткі персональні повідомлення)
- Участь у телевізійних та радіопередачах на місцевих ЗМІ
- Участь у „гарячих телефонних лініях” у локальних ЗМІ
- Підготовка та розповсюдження фотографій
- Проведення фінальної прес-конференції
Робоча форма та форма зворотнього зв'язку доступні лише зареєстровним користувачам